Archiwum

Pielgrzymka

W dniach od 20 do 23 czerwca pielgrzymowaliśmy po ziemi podlaskiej pod przewodnictwem ks. Antoniego.

Pierwszego dnia nawiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej Królowej Podlasia - Święta Woda, gdzie przywitał nas i oprowadził Kustosz Sanktuarium ks. Alfred Butwiłowski. W bezpośrednim malowniczym otoczeniu Sanktuarium znajduje się Grota ze źródłem Świętej Wody, Góra Krzyży zwaną też Górą Miłosierdzia, Kaplica Radości, Kaplica Pojednania oraz Kalwaria Świętowodzka. Pierwszy dzień pielgrzymki zakończył się wspólną modlitwą w Sanktuarium przed obrazem Matki Bożej Bolesnej, po czym wróciliśmy do Centrum Pielgrzymkowo-Turystycznego, które było naszą bazą kwaterunkową. Kolejnego dnia po wspólnej modlitwie i śniadaniu wyruszyliśmy do Białegostoku, gdzie nawiedziliśmy Bazylikę Mniejszą Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny oraz zwiedzaliśmy piękny Zespół Pałacowo-Ogrodowy przy Pałacu Branieckich i Muzeum Medycyny i Farmacji, gdzie zostały przedstawione różne ciekawe eksponaty z możliwością obejrzenia w dłoniach. Z ciekawymi wrażeniami wróciliśmy do Centrum Pielgrzymkowo-Turystycznego w Wasilkowie na obiad i odpoczynek. W drugiej części dnia nawiedziliśmy Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Białymstoku, gdzie zachowane są relikwie Błogosławionego Księdza Michała Sopoćki, który rozpoznał Boże natchnienia i wezwania zawarte w objawieniach św. Faustyny i poświęcił swe życie apostolstwu Miłosierdzia. Wieczorem chętne osoby modliły się w Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej. Trzeciego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy do Skansenu w Podlaskim Muzeum Kultury Ludowej, gdzie w otoczeniu starodawnych zabudowań i innych artefaktów dowiedzieliśmy się o  tradycjach i zwyczajach panujących na ziemi podlaskiej. Wyjątkową atrakcją była możliwość bezpośredniego obcowania z drapieżnymi ptakami takimi jak Puchacz, Sokół wędrowny w Ośrodku Edukacji Ekologicznej Muzeum Podlaskiego. Panowie sokolnicy opowiadali w ciekawy sposób o zwyczajach drapieżników. Ważnym wydarzeniem tego dnia pielgrzymki była adoracja Najświętszego Sakramentu i udział we Mszy Świętej w Kościele św. Antoniego w Sokółce, gdzie miał Cud Eucharystyczny. W Domu Pielgrzyma oglądaliśmy materiały filmowe ze świadectwami dotyczącymi Cudu Eucharystycznego, który wydarzył się w 12 października 2008 roku w czasie porannej Mszy Świętej. Przed powrotem do Wasilkowa na kolację i odpoczynek odwiedziliśmy Starą Szkołę, gdzie wzmocniliśmy się wyśmienitą kawą i pysznym deserem lodowym. Wieczorem tego dnia ks. Alfred Butwiłowski poświęcił na Górze Krzyży nasz Krzyż, który jest symbolem naszej jedności z Panem Jezusem. Czwarty dzień pielgrzymki rozpoczęliśmy wspólnymi modlitwami we Mszy Świętej w Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej, następnie po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Żułowa. W drodze powrotnej nawiedziliśmy Prawosławny Monaster Zwiastowania Przenajświętszej Bogurodzicy w Supraślu. Brat Jan zapoznał nas z bardzo ciekawą historią i przedstawił wiele informacji i faktów, które sprawiają, że Monaster w Supraślu jest unikatowy na skalę światową. Wzmocnieni duchowo w godzinach wieczornych wróciliśmy do Domu w Żułowie

Serdecznie dziękujemy wszystkim Osobom za okazaną życzliwość, pomoc i serce w trakcie przygotowań jak również w czasie trwania pielgrzymki. Pamiętamy w modlitwie.